Submitted by netfactory on
Outlook on nykyään osa Microsoftin Office-ohjelmistoa. Jos et vielä omista kyseistä ohjelmistoa voit ostaa ja ladata sen osoitteesta http://office.microsoft.com/
Sähköpostien vastaanottamiseen ja lähettämiseen tarvitset sähköposti-käyttäjätunnuksen ja salasanan, joiden luomista varten sinun tulee seurata ohjeita kohdasta "Sähköposti-ohjeet -> Sähköpostilaatikoiden hallinta -> Uuden sähköpostilaatikon luominen"
Kun asennus on valmis käytä ohjattua tiliin yhdistämistoimintoa tai valitse ylävalikosta "Tiedosto" -> "Tiedot" -> "+ Lisää tili".
Tämän jälkeen syötä tietokenttiin oma nimesi sekä luodun sähköpostitilin osoite ja salasana. Jonka jälkeen siirry eteenpäin "Seuraava" -painikkeella. Korvaa "omayritys.xy" oman yrityksesi verkkotunnuksella ja "kayttaja1" aiemmin luomallasi sähköpostitunnuksella
Valitse ikkunan vasemmasta alareunasta "Vaihda tilin asetuksia" ja vaihda kohta "Lähtevän postin palvelin (SMTP):" vastaamaan oman internet-yhteyden palveluntarjoajasi tietoja. Varmista vielä "Lisää asetuksia..." kohdasta "Lähtevän postin palvelimen" kirjautumistiedot (usein ei vaadi käyttäjänimeä tai salasanaa).
Lopulta kun ohjelma kertoo sähköpostitilin määrittämisen onnistuneen valitse "Valmis".